Hoop zeediertjes - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Romina Ouwerkerk - WaarBenJij.nu Hoop zeediertjes - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Romina Ouwerkerk - WaarBenJij.nu

Hoop zeediertjes

Blijf op de hoogte en volg Romina

25 April 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Hello cuty pies!

Ow ja, mijn verjaardagscadeau aan mezelf was super!
Mountainbiken was serieus een sketchy (favo woord die ik hier non-stop gebruik = gevaarlijke) aangelegenheid!!!
Whahaha heerlijk, ben 6 keer van hetzelfde en makkelijkste pad naar benee gegaan en dat was al moeilijk genoeg.
Zeker iets wat ik vaker ga doen:)
Vervolgens nog een laatste keer omhoog gegaan, fiets afgedropt en met Alice naar benee gelopen.
Alice was minder blij en gleed een paar keer bijna uit hahahaha:D
Toen samen een wokgerecht gemaakt, was heerlijk.
Vervolgens na 2 sec al behoorlijk scheef uit mijn ogen aan het kijken (bedankt kaart-/drinkspelletje).
Naar de bar geweest, ontzettend veel gedanst en op de vloer van onze kamer geeindigd.
Gelukkig was daar Alice weer die me in mijn bed heeft gebonjourd hahaha.
Wat ik vergat was dat ik voor Alice op haar verjaardag heel vroeg naar de bakker ben gegaan voor een enorm stuk chocolade taart!
En jawel die kreeg ik ook op mijn bday, mét lollies erin!
Verder naar Milford Sounds geweest en zeehondjes gezien, weet niet of ik al had verteld dat ik ook dolfijntjes heb gespot.
Was ontzettend mooi met al die bergketens, I love bergen en naaldbomen!
Toen naar Invergargill geweest en met de ferry naar Stewart Island.
Jeetje wat een niemandsland is dat en gelukkig regende het nog ook.
Toen weer naar Queenstown om vervolgens naar Dunedin geweest voor 2 nachtjes.
Stad verkend, museumpje hier, parkje daar en een wildlife tour gedaan.
Ontzettend dichtbij zeeleeuwen gestaan, die gelukkig geen interesse toonden in ons en alleen met elkaar wilde spelen.
Dat spelen ziet er al ruig genoeg uit en gaat gepaard met luid gegrom en hoop gehap.
Ook pinguins gespot, wat zijn dat toch een grappige beestjes!
En me daar een berg die ze elke avond weer moesten beklimmen om te gaan slapen (langs alle zeeleeuwen).
Was een tof gezicht, dat gespring op de berg en paniekerige gewandel langs rotsen op het strand, al biddend om niet opgegeten te worden.
O ja ook nog zeehonden en albatrossen gezien:)
En eenden en meeuwen en... ja veel volgels.
Nu in de bus naar, je raadt het nooit, Queenstown!
Morgenochtend vertrek ik naar Mount Cook en verblijf daar 3 nachten.
Dan nog een nachtje in Rangitata en raften en een nachtje in Kaikoura en misschien eindelijk met dolfijnen zwemmen.
Vervolgens weer terug naar het Noordereiland waar het wat warmer is.
Daar gaan we (Alice en ik) waarschijnlijk WWOOFen bij een ex Stray buschaffeur te helpen met zijn hostel opzetten.
Dan zitten we ergens tussen Raglan en Auckland in, dat wordt surfen en possums slachten, ow yeah!

Inmiddels in Mount Cook, maar geen gelegenheid gehad om verhaal te bloggen, dus maar even een update erbij.
Het is hier prachtig ondanks de regen en wolken.
Gister een kleine hike van nog geen uur gedaan (aankomstdag en echt schijtweer).
Vandaag ben ik 5 uur aan de wandel geweest, met als resultaat: hoop besneeuwde bergen, gletsjers, ijsbergen, meren en hoop steen.
Had ik even nodig wat lichaamsbeweging!
Met Alice is het gezellie, maar ze is nou niet de actiefste en merk dat ik daardoor soms ook makkelijker binnenblijf.
Maar alles weer onder controle en laat haar gewoon telkens achter om zelf rond te rennen.
Ik zit hier wel echt in de middle of nowhere, geen supermarkt nix!
Kreeg ik vlak voor we hierheen gingen in de bus te horen en waar was onze stop?
In een mini overprijste supermarkt, mijn god heb met pijn en moeite 3 broden kunnen scoren aangezien we hier 3 nachten verblijven.
Maar vooralsnog niet verhongerd en nog genoeg over, maar merk wel dat ik ieder half uur tot max uur moet eten als ik hike.
Morgen ga ik nog minimaal 1 hike doen (denk meerdere) en dan weer verder.
Nu eerst eens even ETEN!!!

Uhm geen Wifi gehad in de tussentijd geraft in Rangitata en met dolfijnen gezwommen in Kaikoura!
Raften was echt supertof en ik zat voorin, want iedereen dacht dat de achterkant de voorkant was hahahaha sukkels.
En de dolfijnen waren écht super dichtbij, ze zwommen onder me door en naast me.
Supertof gewoon in de open oceaan dus niets geen gedresseerde dolfijnen, deze willen gewoon echt met je spelen.
En ook albatrossen gespot whiehiew.
Nu op de ferry wachten in Picton en dan 3 nachtjes in Wellington:)
Jurk kopen voor de trouwdag van mijn zusje, ow yeah!

Dikke kroel aan iedereen, paas hem door!
XXXXsmakXXXX Minaaaa

  • 25 April 2013 - 13:29

    Vallie:

    hi schatje,

    Wat maak je weer veel mee zeg, echt niet normaal.
    zoveel maken mensen in een leven nog niet mee!
    tof hoor!

    Hier is alles goed, gisteren is de muur gestuct en vant weekend miss al de woonkamer verven.
    EINDELIJK!!
    ooit wordt het mooi! haha
    Dit weekend niet veel doen, alleen zaterdag een bruiloft gezellig!

    ik hoop dat je binnenkort weer ff kan skypen!
    ik ga weer werken nu :) pauze is voor bij!

    kuss je zus!

  • 25 April 2013 - 21:16

    Patty, Wim En Jeff:

    Hai Romina,

    Wat maak je toch veel moois mee. En zo te lezen geniet je prima daar. En eh die bergen en naaldbomen hebben we hier ook hoor. Dus wie weet als je weer terug bent , kom dan maar eens bij ons kijken. Lekker samen op de motor met Glenn over de slingerwegen en tussen de bossen door rijden, maar ook voor moutainbiken is het hier fantastisch. Nou geniet eerst daar nog maar even. Veel plezier en groetjes

  • 28 April 2013 - 21:09

    Suus:


    Hey lekker wijffie!

    Je hebt je weer goed Vermaakt lees ik.
    Wat gaaf zeg.....lekker met de diertjes om je heen [Gelukkig op veilige afstand]
    En actief bezig....goed zo. Zou zonde zijn om binnen te blijven!

    Lekker aan de chocolade taart.....bestaat niets lekkerders dan dat!
    Gaaf dat je gaat helpen bij de buschauffeur ...heel erg veel succes.
    Kan niet wachten tot je weer foto's up load :)

    Have fun.

    Dikke kroelkuss

  • 08 Mei 2013 - 12:44

    Pupparuppi:

    T is allemaal niet te beseffen baby!! Wat een LEVEN hebt je daar!!! WOW!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Romina gaat buitenspelen

Leuk!

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Seoul opnieuw

16 Juni 2013

Bush Bush

25 April 2013

Hoop zeediertjes

15 April 2013

Uhm zuider eiland...?

28 Maart 2013

Haleluja Eats Cape
Romina

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 44325

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 08 April 2014

Haai golven van Marokko!

24 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Romina gaat buitenspelen

Landen bezocht: