Uhm zuider eiland...? - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Romina Ouwerkerk - WaarBenJij.nu Uhm zuider eiland...? - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Romina Ouwerkerk - WaarBenJij.nu

Uhm zuider eiland...?

Blijf op de hoogte en volg Romina

15 April 2013 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Hi liefiesssssss,

Ow yeah heb gister een dag geluierd (hostel had een jacuzzi en ben nu weer hyper!
Even denken, heb de laatste tijd vooral ontzettend toffe mensen ontmoet:)
Sarcasme is helemaal in op deze bustrip, gelukkig zijn er eindelijk mensen die het snappen.
Heb nu een irri kwart NL chaffeur die de pik op me heeft hahaha, maar die fucking ugly midget legt het duidelijk af tegen mij.
En Alice zorgt voor me en leest alle bordjes en zorgt ervoor dat ik niet kook op fornuizen die het niet doen, leest menu's voor enzo.
Want mijn brein scheidt er steeds meer mee uit en total chaos staat op t punt om los te breken:D
Ze is zo lief, super gezellie.
Heb ook al heel wat beste vrienden achtergelaten inmiddels hahaha, alles gaat hier snel.
Zo heb je een beste vriend en zo heb je 3 nieuwe;)
Anywho, mijn metalen draadje is aan de achterkant van me ondertanden losgelaten en niemand wil/kan me helpen.
Luie mensen hiero, tandarts was op oproepdienst en die zei: 'ik ben niet in de stad, vier pasen, kom alleen als een kind zijn kaak breekt!'
Dus dadelijk gaan wij even opereren want mijn kauwgom begint op te raken (plak ik erover zodat mijn mond niet open ligt).
Verder heb ik een enorm toffe hike gedaan van 2 uur (met klimmen en al).
Je hoort er 2/3 uur over te doen en ik kwam na 2 uur terug.
Kwam ik tegen het einde aan 3 gasten tegen die me kwamen 'redden' whahaha.
Alex had zich verbeeld dat ik me enkel gebroken had (was erg glad en gevaarlijk wandeltochtje) en vond dat ze me moesten vinden.
Heel grappig en schattig, maar totaal overbodig (gelukkig).

Ok inmiddels heel wat dagen later velvolg ik mijn verhaal.
Draadje is eraf, ben helemaal blij!
Ging vet makkelijk en Pinky (buschaffeur) zat onder de lijmresten en spuug van mij HAHAHA karma.
Verder heb ik waarschijnlijk een kiwi gehoord in Whakahoro en daar had ik ook n twinroom met Alice (per ongeluk).
In Wellington heb ik me bezat en n dance-off gehad met n ontzettend lange Engelsman (Thom).
Ja mijn moves zijn nog steeds de beste, ook al had hij ook aardig wat hylarische bewegingen:D
Hmm heb een eetwedstrijd gehad en gewonnen, ik had 12 punten en Rowan maar 6!
Brood 1 punt, hamburger 1 punt en worst 2 punten, dus tel uit je winst;)
Het is bizar de hoeveelheden die ik (hier) eet, ik eet telkens het meest van IEDEREEN op de bus!
Heb in Welly ook eindelijk hikingboots gekocht HIEHAA, dat was niet zo makkelijk als ik voorheen dacht btw (weinig boots hier).
Ow ja de overtocht met de ferry van Welly naar Piton (op t zuidereiland) was super:)
In Abel Tasman heb ik heerlijk in een bos en op t strand hargelopen een een hele dag gekayakt!
Dat was gisteren trouwens en heb geen spierpijn en de zee was best ruw.
Uhm babyzeehondjes en grote zeehondjes gezien, was leuk.
Ook een lied geschreven genaamd: 'There's a dead dead seal on the beach'.
Ik zal binnenkort ook voor jullie optreden, er kwam geloof ik een huwelijk aan in juli;)
Momenteel rijd ik naar Blackball, beroemd om zijn salami (uhhhh ja).
Dag erna naar Franz Josef en daar blijven we 2 nachten dus dan ga ik gletsjer onderzoeken en skydiven!!!
Drukke maar toffe dag dus, helaas kan ik niet klimmen op de gletsjer want t klimgedeelte is eraf gemieterd:(
Opwarming van de aarde enzo.

Inmiddels geskydived en op de gletsjer geweest.
Vreemd genoeg viel skydiven tegen...
Ik was ernstig kalm, heb alles op mijn gemakkie meegemaakt en mijn springpartner werd angstig van mijn ontspannenheid.
Was teleurgesteld dat ik er geen kick van heb gekregen, maar het was wel erg mooi!
Gletsjer viel me totaal niet tegen, erg mooi en leuk om als een berggeit rond te hupsen op ijs.
Ik ben toch wel erg gek op sneeuw, ijs en bergen merk ik, denk wel meer dan op strand en zee.
Vervolgens naar Wanaka gegaan en 3 daagjes gefeest en gechillext.
Alice was jarig en iedereen was in de bar aan het dansen en deed mee aan spellen (barwar tegen mensen van een andere bus).
Ik heb gewonnen met: jawel een eetwedstrijd!
Heerlijk curry/bbq saus, kaas, rauwe ui, rijst, sla, wortel en van alles een glas vol.
We waren met 4 maar 2 hebben bijna nix op, dat jullie t even weten, felicitaties mogen alleen naar mij en Scott.
O ja en had eerder die dag een steen skim wedstrijd gewonnen, dus nog meer gratis drank voor Romina.
Helaas 3e bij de limbo, maar de winnares was serieus de helft van mij (ik haat dwergen).

In Queenstown waar ik nu ben, heb ik beetje geshopt, twee lelijke broeken gescoort en wat rondgelopen.
Vind het hier geweldig, in de winter kan je hier lekker boarden en de sfeer is top!
Morgen me verjaardag, en ik ga lekker downhillen van de berg hier op een mountainbike.
Vind ik waarschijnlijk spannender dan hanggliden enzo (gezien het skydive incident).
En 's avonds wordt er flink gedronken en het thema is fluoriserend, OW YEAH!
Heel veel mensen komen en Pinky de buschaffeur is dan ook terug hier met n hoop mensen de ook op Alice haar feest waren, ben benieuwd...
Krijg sowieso taart van Alice mjammie (heb haar een gruwelijk stuk chocoladetaart gegeven).
Als ik terug ben, geef ik wel een feest en dan verwacht ik ook cadeautjes...

Aangezien mijn verjaardag al geweest is, komt het vervolg wel over een paar dagen;)
In ieder geval bedankt voor alle lieve felicitaties!!!

Ok doei lekkere koei kuskus en kroel!

  • 15 April 2013 - 12:33

    Elise:

    He mina,

    Wat schrijf je leukvindt het prachtig om het te lezen. Blij dat je t zo naar je zin heb! Kijk uit met downhill het is verslavend voor je het weet heb je een eigen fiets(zo ja moete we egt een x samen gaan) en als je daar geen adrenaline kick van krijgt weet ik t ook niet meer!

    Have fun!!

    Xx

  • 16 April 2013 - 23:41

    Ptries:

    Ben even aan het meegenieten! ..leuk joh :)

    x Patries

  • 17 April 2013 - 14:04

    Val:

    Hi zus!

    Wat een lekker stuk taart zie ik daar op de foto!!
    haha betah!
    Maar tering wat een lang verhaal zeg!
    ben het nu alweer vergeten ;)

    Fijn om je ff te spreken zeg <3 merk toch wel dat ik je echt mis hoor.
    zo leuk wat je allemaal doet!

    Dan is het hier maar saai! haha
    Zeker de laatste tijd, wij doen niet veel in de weekenden maar eigenlijk vind ik dat niet erg.
    Heb het zo druk op mn werk dat ik de rust ook wel nodig heb.

    dus jij bent ineens van de wedstrijdjes... en wat voor ook zeg! gadver! voor al de sauzen eten enz :(
    nou tijd gaat lekker snel al bijna op de helft dus we zien je snel weer.

    Ik hou het kort heb je toch net ook gesproken haha

    tot snel skatje!
    dikke kus!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 20 April 2013 - 22:32

    Suus :

    Hey lieve mien,

    Je vermaakt je nog steeds gelukkig.
    Haha...jij met je eten. Had raar geweest als je niet Gewonnen Zou hebben !!!
    Heerlijk om je verhaal weer te lezen .
    Ik heb je vadertje nog gefeliciteerd Met je verjaardag...ik kwam hem toevallig tegen bij de ah.
    Heb echt zoveel Zin om je verhalen real life te horen en de fotos te bekijken !

    Geniet ervan!

    Dikke Kroelkus...ook van nick natuurlijk

  • 08 Mei 2013 - 12:38

    Pupje De Dwerg XD:

    Je haat niet alle dwergen!! XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Romina gaat buitenspelen

Leuk!

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Seoul opnieuw

16 Juni 2013

Bush Bush

25 April 2013

Hoop zeediertjes

15 April 2013

Uhm zuider eiland...?

28 Maart 2013

Haleluja Eats Cape
Romina

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 44323

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 08 April 2014

Haai golven van Marokko!

24 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Romina gaat buitenspelen

Landen bezocht: